Köpvillkor

Leveranser sker endast inom Sverige. Priserna är inklusive moms.
Betalningshantering i webbutiken sker via Swish och Stripe kortbetalning. Du ansvarar för att du uppger en korrekt mailadress.
Andra frågor?
Kontakta kundtjänst via mail vi@relaxia.se

Beställning

När du lagt din beställning och den har nått oss, skickas en orderbekräftelse till den registrerade mailadressen. Om du beställer en produkt som är tillfälligt slut, restnoterar vi hela ordern tills full leverans kan ske. Ta kontakt med kundtjänst om du vill ha delleverans så kommer vi överens om leverans och fraktkostnader.
Orderbekräftelsen sänds som ett kvitto på att din order är registrerad och har gått igenom korrekt.
När din order är färdigpackad och klar att skickas får du ett mail med en länk där du kan följa paketets väg till dig. I den får du med paketets kolli-id så att du kan spåra paketet.

Ändra din beställning

Vill du ändra eller ta bort din order, kontakta oss så fort som möjligt kundtjänst via mail vi@relaxia.se
Vi kan inte komplettera en order, bara ta bort hela eller delar av en order.
Har varan packats och skickats så kan vi tyvärr inte justera eller ändra ordern.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagar ångerrätt från det att du mottagit din vara enligt e-distanshandelslagen. Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59)
Se mer information nedan under Leveranser-Retur-Ångerrätt
Detta gäller inte eventuella kundunika eller specialbeställda produkter.

Betalning

All betalning sker via Svea Checkout som erbjuder bank-, kort- eller fakturabetalning med 30 dagar.

Leveranser

Leveranstid

Vid normala omständigheter skickas lagervaror från oss 3-5 vardagar från att beställningen har registrerats.
Under semesterperioden juli, kan leveranstiden vara något längre. Detta meddelas på hemsidan och i kassan innan beställning.
Information om eventuellt avvikande leveranstider finns på respektive artikel om så är fallet.

Leveranssätt

Leveranser sker endast inom Sverige med PostNord. Normalt sker leverans till ditt närmaste paketutlämningsställe.

OBS! Paket ligger kvar på utlämningsstället max 7 dagar. Du ansvarar för att hämta ut paketet i tid. Om paketet går i retur kommer vi att ta ut nya fraktavgifter, se nedan Outlösta paket.

Mindre försändelser kan levereras direkt i brevlåda med brev.

När din beställning är packad får du ett bekräftelsemail med paketets kolli-nummer så att du kan spåra paketet.

Du kommer också få SMS-avisering när ditt paket finns att hämta ut på närmsta utlämningsställe. Vid uthämtning ska giltig ID-handling uppvisas.

OBS! Var noga med stavningen av ditt namn då detta måste stämma överens med din ID handling samt att du angivit rätt mobilnummer för avisering. Om aviseringen sker till ett ogiltigt mobilnummer kan det medföra att paketet går i retur.

Du kan välja mellan Standard MyPack Collect, hemleverans MyPack Home. Det styrs efter produktvalen.

Standard MyPack Collect hämtas ut på PostNords utlämningsställe.

Hemleverans MyPack Home levereras hem till dig enligt PostNords instruktioner. MyPack Home paket har en begränsad storlek varför detta alternativ ibland inte visas om du beställer större produkter.

Outlösta paket

För ej uthämtade paket debiteras en kostnad för att paketet skickats i retur till oss samt en administrationskostnad. Kostnaden för detta är f.n. 149 kr.

Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten eller 14 dagars returrätten enligt Konsumentverkets rekommendationer.

Det är viktigt att du meddelar oss om du ångrar ditt köp för att undvika denna kostnad. Du kan inte ångra ett köp genom att bara låta det gå i retur och inte hämta ut det. Om du låter beställningen gå i retur automatiskt och sedan meddelar att du har ångrat ditt köp kommer vi att justera återbetalat belopp för varorna med fn 149:-

Vid frågor kontakta vår kundtjänst via mail vi@relaxia.se.

Garanti

Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på 1 år från inköpsdatum. Vi följer konsumentlagens praxis. Garantin gäller inte vid: olyckshändelse, vanvård, överspänning/åska, onormal användning eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. Garantin gäller ej förbrukningsartiklar, engångsartiklar eller batterier (även laddningsbara), etc.

Vara med garantifel repareras i första hand. Om reparation anses olönsam, kan varan bytas ut mot annan vara med motsvarande funktion/prestanda. Generellt gäller respektive tillverkares garanti, se produktens förpackning eller manual.
Om garantin behöver utnyttjas kontakta vår kundtjänst via mail vi@relaxia.se.

Vid garantiärenden och fellevererade varor sänder vi ut en fraktsedel för returfrakten.

Retur

Reklamation / felleverans

Är det något fel på varan, t.ex. skada, tekniskt fel eller felleverans – kontakta kundtjänst via mail vi@relaxia.se.

Det går bra att ringa men vi vill att du också skickar ett e-postmeddelande med din reklamation/garantiärende och dina kontaktuppgifter. Reklamation skall göras inom skälig tid, från det att felet upptäckts. Om möjligt bifoga bild och beskrivning av felet.

Efter kontakt med kundtjänst skickar vi en retursedel. Viktigt är att varan skall skickas tillbaka i det skick som den mottogs med en kopia av följesedel.
Vid felleverans skickar vi dig rätt produkt så snart vi mottagit returen. Eventuella transportskador på returen, på grund av bristfällig emballering, debiteras Dig som kund. Vi skickar dig en fraktsedel för returfrakten.

Om vi mot förmodan inte blir överens vid en reklamation har Du som svensk konsument möjlighet att ta hjälp av Allmänna reklamationsnämnden.

Om emballaget är skadat vid uthämtningen fota och dokumentera skadan samt reklamera detta till PostNord.

Ångerrätt

Viktigt att tänka på om du ångrar ditt köp:

Kontakta ALLTID oss först på kundtjänst via mail vi@relaxia.se.

Ångerrätten gäller enligt distans- och hemförsäljningslagen.

istanshandelslagen ger dig 14 dagars ångerrätt från den dag du tagit emot varan.

Som kund hos oss kan du alltid ångra ditt köp inom föreskriven tid. Skicka ett e-postmeddelande till oss där det klart och tydligt framgår att du vill utnyttja din ångerrätt.

Kundtjänst återkopplar till dig per e-post om hur du skall returnera varan samt hur återbetalning kommer att ske.

Ångerrätt gäller om varan inklusive tillbehör återsänds i oanvänt, oförändrat skick och i originalförpackning.

Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund själv. Tänk på att det är du som kund som ansvarar för varan tills den nått oss. Förpacka varan så att den inte skadas under frakt. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig. Efter att vi mottagit returvaran återbetalar vi era pengar via Stripe eller Swish.

PUL /GDPR

Efter att du skickat din beställning till oss lagrar vi dina adressuppgifter, e-post samt telefonnummer. Vi samlar inte in personnummer eftersom vi inte hanterar betalningslösningen.

I samband med din registrering och beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi lagrar fakturauppgifter i 7 år enligt bokföringslagen. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få fram den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Vi delar inte dina personuppgifter med någon partner. Om du vill ha nyhetsbrev från oss får du efterfråga dem separat.

Då alla betalningsuppgifter som personnummer, betalkortnummer mm hanteras av Stripe – hänvisar vi i dessa avseenden till Stripes kundtjänst https://stripe.com/en-se/contact.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, pandemi, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelser utanför vår kontroll, vilka ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

Vi reserverar oss, och kan inte kompensera för leveransförseningar hos anlitade transportföretag då detta ligger utanför vår kontroll. Ej heller för paket där kunden registrerat felaktig adress, mobilnummer för sms-avisering eller mottagarnamn.

Vi förbehåller rätten att ändra priser och villkor utan att avisera detta i förväg. Detta då omvärldsfaktorer, valutor etc. kan påverka priser och villkor. Det pris som avtalats vid beställningstillfället gäller.

 

Utställare

Relaxia
(Adapt Utveckling AB)
556431-5272
Storgatan 69
516 30 Dalsjöfors